5. Invloed & verkopen
Ken je die gladde verkopers? Die geen ‘nee’ als antwoord nemen en waar je maar moeilijk vanaf komt? Iedereen is er bekend mee en iedereen vindt ze irritant. Om die reden hebben de woorden ‘verkoop, sales, upselling & crosselling’ een negatieve inslag. Onterecht naar onze mening, we moeten alleen het perspectief veranderen.
Aanbevelingen geven en uiteindelijk extra verkopen draait om het verhogen van de waarde van een gast zijn of haar beleving. Ja er wordt extra geld voor betaald door de gast, maar het verhoogt de beleving minimaal in gelijke waarde of zelfs nog meer. We duiken dieper in waarom we kunnen verkopen, wat het oplevert en vooral hoe we dat kunnen doen. We gebruiken de technieken van gedragswetenschapper Cialdini, wat een primeur is voor de gastvrijheidsindustrie. Jordy is gefascineerd door Cialdini en kan jou er nog veel meer over vertellen buiten deze video om. Wil je nog meer weten? Kom in contact!
Veel plezier en succes!
Met gastvrije groet,
Stijn & Jordy
Studio Gastvrij